zaterdag 15 augustus 2015

Ter inleiding

Dit is een blog waarop concerten, recitals, toneel, dans staan vermeld in de vorm van een "eigen recensie" uit de jaren 1975 tot 1985. Sommige namen zult u zich niet meer herinneren, anderen zijn er nog! Talloze evenementen bezocht ik in de loop van die jaren. Ik was toentertijd ook hevig geïnteresseerd in een handtekening van een al dan niet beroemde solist en liefst in het programmaboek. Dat was soms een hele strijd voor de solistenkamer want er kwamen meer mensen op het idee het begeleidende boek te laten signeren. En niet iedere solist was daar van gediend en hield de deur potdicht.
Maar zoals gezegd, heel vaak lukte het wel. En alle programmaboekjes bestaan nog met handtekening en al. Als dat het geval is, dan staat er in de titelbalk (G van gesigneerd) en als dat niet het geval is dan staat er niks. Simpeler kan niet.
De 'recensies' die ik schreef zijn min of meer in de vorm van een dagboek. Nu vind ik het onvoorstelbaar dat ik daar in die jaren zoveel tijd in stak. Heb besloten de mappen niet weg te gooien maar de inhoud via een blog prijs te geven. Kan ze daarna altijd nog weggooien en dat staat dan ook te gebeuren.
Het zijn 7 dik gevulde mappen. Van Oistrach tot Karajan, van het Quartetto Italiano  tot het Nationaal Ballet, het is er allemaal.....Mooie concerten, mooie avonden maar ook teleurstellende.
Lees het maar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten